[lhm].lundahelgenmeet sommarn 2k10! - intressekoll | ny lista uppe, s.7!! - Laddar...

1. 22:43 razorsharp meddelar Uppdatering pågår
Login

[LHM].LundaHelgenMeet Sommarn 2K10! - INTRESSEKOLL | N...

Forum Träffar & Meets Mopedträffar
  1. Profil
  2. NeeX
    Kön: Kille
    Bor: Easthammer
  3. Inlägg: 0
    Fordon: 0
    Guider: 999
    Projekt: 0
    Bilder: 0
  4. Lägg till vänSkicka meddelande
  5. Datum: 10:e apr 09
    Tid: 00:46
    Svar: 212
    Visningar: 4028

LHM LundaHelgenMeet Sommarn 2K10 INTRESSEKOLL NY lista uppe s 7!!

Lunda Meet Sommarn 2k10
Drifting-Blackrace-Motard-Tivoli-Marknad-Stunt-Utställning

Information

Tjenare alla mnfare!
Lunda är ett flygfält som ligger
ett par kilometer ut från vägen mellan Östhammar-Alunda.
Vi gör bara ett tillägg i deras program med mopedstunt, sprint 50/70/90cc och möjligtvis utställning.

Vi söker duktiga stuntare och mycket sprintbyggen! Jag och Jonte kommer vara där och troligen övernatta i tält.
Som sagt så är vi en del av Lundas program så vi kör efter Lundas regler och visar respekt till alla! Vi kommer smälla upp våran monter nära ingången och likadant gör alla som vill ställa ut sina byggen om vi inte kör racing längre bort. Tänk på att höra av er till oss Om ni vill ställa ut ett bygge, vill köra sprint eller är intresserade av att stunta! :)

Updaterar tråden om ny info!
Inträdet är ännu okänt, då vi inte ännu vet hur det blir med besiktning etc.

Såklart ska alla som ska stunta, racea eller bara ställa ut ha en egen depå!
Därför bör ni ta med er ett tak av något slag, t.ex ett litet öltält som är max 5x5m om ni inte delar!
Ta med tält om ni ska sova över!
Ska ni prova på strippen så följer ni reglerna nedanför och skriver det i tråden eller via pm till mig eller Jonthä@mnf!

Tack på förhand!

Ny video uppe!
Videon är sen Lundameet i somras på två zundappbyggen som visade sig där :)
Har kanske även en video på min slyna Parden någonstans.. återstår att se ;)

Bilder på strippen+drift från i somras.

Regler för sprint finner ni nedan:

Citat
Säkerhet

Fordon

* Minst två fungerande färdbromsar

* Inga glappande lager/bussningar (Hjullager, styrlager, sving/dämparbussningar)

* Inga löst hängade kablar/vajrar

* Självstängande trottel

* Fungerande dödare

* Fräscha däck, inga torrsprickor eller tendenser på att däcket är på väg att gå sönder

Racesträcka och tävling

* Inga stolpar, träd eller liknade i närheten av racerakan

* Kontrollera ytorna bredvid att det inte finns några stenar eller andra föremål man kan skadas av vid en krash

* Noll tolerans mot körning i depån och utanför racerakan, inställningar skall ske hemma eller på racerakan med högst två personer körandes i taget.

* Kontrollera att racesträckan inte är våt eller alltför ojämn

* Kontrollera att det finns tillräckligt lång bromssträcka även om en broms skulle haverera

* Rakan skall vara rymlig och kör max 2 personer i taget

* Samla alla tävlande som kört i slutet av racesträckan och invänta tills alla har kört, ev låt dem åka tillbaka en annan väg. Alt låt de två tävlande köra tillbaka innan nästa race startas

* Ha en funktionär i slutet av racestäckan som kan svara på frågor och ge klartecken till arrangörerna i starten att det är okej för nästa att köra

Skydd

* Hjälm

* Handskar

* Ordentliga fastsittande skor

* Ryggskydd

* Skinn/mc ställ rekomenderas, men ej ett krav

Motor

* Fri modifiering av motor sålänge det varit en svensksåld mopedmotor i grunden

* Endast 2takt är tillåtet

* Lustgas och överladdning (kompressor/turbo) är tillåtet

Klasser

Cross/SM
Upp till 50cc
Upp till 75cc
Upp till 90cc

Scooter
Upp till 50cc
Upp till 75cc
Upp till 90cc

Veteran
Upp till 50cc
Upp till 75cc
Upp till 90cc

Experimentklass

Helt fritt val av motor och tillbehör, dock max 90cc för att fortfarande hålla det på en rimlig nivå.

Här hittar ni information från Lunda crew: http://www.infoom.se/mysite/index.php?sida=20421&user=5420
Vägbeskrivning

Från Uppsala;Väg 288 mot Östhammar. Cirka 1 mil efter Alunda kommer en 70-sträcka, där den slutar är det skyltat till Lunda 6 km och Lunda Flygfält. Sväng vänster där och efter 2 km ligger fältet, det går inte att missa
Från Gävle:Väg 76 mot Östhammar. Vid Börstils kyrka sväng höger mot Uppsala. Cirka 5 km efter Gimo är det skyltat till Lunda 6 km och Lunda Flygfält. Sväng höger där och efter 2 km ligger fältet.

Vi startar en NY lista i kommentars fältet sida 2-3. Lägg gärna till om du vill stunta eller om du kör sprint! , Tack på förhand! Mvh Daniel Ohlsson und Jonathan Forsberg

Syns där!

15:e jan 10NeeX besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! NeeX 18

Svar: LHM LundaHelgenMeet Sommarn 2K10 INTRESSEKOLL NY lista uppe s 7!!

Citerar _Rille_;3135189
Jag glider förbi om datumet passar:)

gött du. :)
16:e jan 10siiimooon besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! siiimooon 18

Kanske blir cruise från Östhammar:shifty:
21:a jan 10Fiddyboy besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! Fiddyboy 17

Citerar siiimooon;3137231

Det hoppas jag du.:angry:

Blir det nå runtåka i östhammar och typ där, efteråt på kvällen eller dagarna efter?
Ute på söderön finns det härliga smala moppevägar med backar och kurvor.:naughty:
22:a jan 10_p3mp_ besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! _p3mp_

Count me in:).
22:a jan 10Fiddyboy besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! Fiddyboy 17

Citerar _p3mp_;3144266

Kommeru med slidern? Vore sjukt fett att få se den IRL.

Eller ja, att få se hur pardens veteranare går vore ju inte heller helt fel.
22:a jan 10chappythamoped besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! chappythamoped 18

kommer Lätt med Denna :P Satans skitig nu bara ...

22:a jan 10_p3mp_ besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! _p3mp_

Citerar Fiddyboy;3144272
Kommeru med slidern? Vore sjukt fett att få se den IRL.

Eller ja, att få se hur pardens veteranare går vore ju inte heller helt fel.

Ja antagligen:)
23:e jan 10NeeX besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! NeeX 18

Citerar jonthä;3134833
äh vafan ja hade ju alldrig kört scooter för nästan:naughty: men i år blir de nog dt då kmr de rulla på

jajajaja

Citerar siiimooon;3137231

Inte omöjligt om vädret tillåter =)

Citerar Fiddyboy;3143190
Det hoppas jag du.:angry:

Blir det nå runtåka i östhammar och typ där, efteråt på kvällen eller dagarna efter?
Ute på söderön finns det härliga smala moppevägar med backar och kurvor.:naughty:

Än en gång, inte värt att åka runt Östhammar. Blir isåfall meet på coop-parkeringen, sen cruising direkt till Lunda.

Citerar _p3mp_;3144266

Fett mannen! ;)
23:e jan 10Parden besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! Parden 20

Hamnar det här på samma datum som Frihamnen kanske jag dyker upp här istället.
23:e jan 10Fiddyboy besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! Fiddyboy 17

Citerar NeeX;3145122
En en gång, inte värt att åka runt Östhammar. Blir isåfall meet på coop-parkeringen, sen cruising direkt till Lunda.

Jovisst, men, efter det där när det nu slutar alternativt dagen efter kan vi väl köra lite cruising "Bara för att"?:mellow: Jonte och simon har iaf lovat mig att vara mina negerguider :)
23:e jan 10NeeX besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! NeeX 18

Citerar Fiddyboy;3145157
Jovisst, men, efter det där när det nu slutar alternativt dagen efter kan vi väl köra lite cruising "Bara för att"?:mellow: Jonte och simon har iaf lovat mig att vara mina negerguider :)

Gör så! Tar typ 10 minuter att se allt :)
24:e jan 10Fiddyboy besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! Fiddyboy 17

Citerar NeeX;3145649
Gör så! Tar typ 10 minuter att se allt :)

Hehe, men om man drar ut på söderön och drar förbi björnbo(heter det så?), färgärde(där vi har stugan) och fortsätter på den vägen. Var kommer man då? :mellow:

Kanske man kan ta en sväng förbi våran sommarstuga och ta en kopp snabbkaffe också.:naughty:
24:e jan 10jonthä besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! jonthä 18

Citerar Parden;3145150

Okej,hoppas på det:)Kommer porta min manston replica rätt hårt och sen på me am6 an på Dtn

Citerar Fiddyboy;3145157

Ja tänker inte va neger:unsure: men ka nåka me negurn men ka nju åka vilken da somhällst behöver ju inte va samma da;)

Citerar Fiddyboy;3145729
Hehe, men om man drar ut på söderön och drar förbi björnbo(heter det så?), färgärde(där vi har stugan) och fortsätter på den vägen. Var kommer man då? :mellow:

Kanske man kan ta en sväng förbi våran sommarstuga och ta en kopp snabbkaffe också.:naughty:

Tror itne nån i denhär tråden vet hur de e på söderön faktiskt:D vi får ta å kolla vart vägen går i sommar;)

Ska snacka me lunda gubben å kolla om man kan få låna tid mätning och sånt och försöka ha 2 meet;) För han viste inte om de kmr bli lunda dag men man kan försöka matcha med supermoto tävlingarna;)
24:e jan 10NeeX besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! NeeX 18

Citerar Parden;3145150

Detta är epic!....men varför? :D

Citerar jonthä;3145753
Okej,hoppas på det:)Kommer porta min manston replica rätt hårt och sen på me am6 an på Dtn

Ja tänker inte va neger:unsure: men ka nåka me negurn men ka nju åka vilken da somhällst behöver ju inte va samma da;)

Tror itne nån i denhär tråden vet hur de e på söderön faktiskt:D vi får ta å kolla vart vägen går i sommar;)

Ska snacka me lunda gubben å kolla om man kan få låna tid mätning och sånt och försöka ha 2 meet;) För han viste inte om de kmr bli lunda dag men man kan försöka matcha med supermoto tävlingarna;)

Haha! Söderön är överskattat :naughty:

Okej, men när är Supermoton då?
24:e jan 10Fiddyboy besvarar  LHM  LundaHelgenMeet Sommarn 2K10  INTRESSEKOLL  NY lista uppe  s 7!! Fiddyboy 17

Citerar jonthä;3145753

Du ska vara neger om jag så måste lägga mig framför och vrida upp soppablandningen!:naughty:
Visst kan man åka vilken dag som helst, vilket jag antar att du, jag och möjligtvis simon kommer göra, men vore ju kul om flera åker med ;)

Vad menar du med två meet? :O

Citerar NeeX;3145762
Detta är epic!....men varför? :D

Haha! Söderön är överskattat :naughty:

Parden kanske gillar oss bonngrabbar bättre än dem flådiga storstadsborna.(H)

Söderön är ju perfekt för cruise.